سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 خطر اصلی گرمایش مسکونی

10 خطر اصلی گرمایش مسکونی

 

10 خطر اصلی گرمایش مسکونی

 

مسلماً آتش سوزی بزرگترین خطر گرم شدن مسکن است. تقریباً نیمی از آتش سوزی های مسکونی بدون هیچ گونه توضیح قاطعی درباره علت آن انجام می شود. طبق گفته NFPA ، 16? از آتش سوزی های مسکونی ایالات متحده و 20-25? از آتش سوزی در سراسر جهان از سیستم های گرمایش مسکونی ناشی می شود .

 

سیستم های گرمایشی دارای انواع سوخت و فن آوری هستند که از مشهورترین آنها می توان به گاز ، برق ، نفت ، ذغال سنگ ، چوب و گرمایش خورشیدی اشاره کرد. حدود 51? واحدهای مسکونی در ایالات متحده از گاز طبیعی برای گرم کردن استفاده می کنند. 30? از خانه ها با برق گرم می شوند. و 9? از مازوت استفاده می کنند. 11? باقیمانده با سوخت بطری ، چوب ، زغال سنگ ، خورشیدی ، زمین گرمایی ، باد یا انرژی خورشیدی گرم می شوند.

 

بین سالهای 2009 و 2013 ، تخمین ها می گویند که تجهیزات گرمایشی در حدود 56000 مورد آتش سوزی در ساختمان های ایالات متحده درگیر بوده است ، که منجر به تلفات 470 غیرنظامی ، 1490 غیرنظامی و 1 میلیارد دلار خسارت مستقیم به اموال شده است.

 

همانطور که گفته شد ، سایر خطرات نیز برجسته هستند ، مانند مونوکسیدکربن یا حتی اثرات سلامتی.

 

از آنجا که میلیون ها نفر در نیمکره شمالی خود به فصل پاییز و زمستان خنک می روند ، در اینجا مهمترین عوامل خطر برای آگاهی از این سال وجود دارد.

 

1. بخاری های فضایی

 

بخاری های فضایی (ثابت یا قابل حمل) متداول ترین تجهیزات گرمایی مورد استفاده هستند. آنها مسئول 40? آتش سوزی ها هستند. علاوه بر این ، آنها علت حدود 86? از مرگ و میرها ، 78? از صدمات و 54? از خسارات مستقیم اموال هستند.

 

بخاری های فضایی مناسب هستند ، اما همچنین خطرناک هستند. آنها به فضای کافی از هر طرف احتیاج دارند و هرگز نباید آنها را مانند مواد پارچه ای و کاغذی به راحتی قابل اشتعال قرار دهید. بخاری های فضایی همچنین در معرض خطر واژگونی یا بیش از حد روشن ماندن هستند که می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود و همچنین خطرات الکتریکی را به همراه دارد.

 

2. دودکش های کثیف

 

تجمع Creosote بسیار قابل اشتعال است و بهتر است توسط جارو دودکش ، که دارای برس ، پاک کننده و تجهیزات بازرسی مناسب است ، از بین برود.

 

3. خطرات برق

 

سیم های خورده یا فرسوده خطرات الکتریکی هستند. عناصر گرمایش ، ترموستات ، کوره و منبع تغذیه برقی آسیب دیده یا قدیمی باید قبل از استفاده تعویض شوند.  35? از آتش سوزی ها از منابع گرمایی الکتریکی بوده است.

 

 

4. بی نظمی

 

سیستم های گرمایشی به فضای کافی نیاز دارند تا هم هوای سرد را جذب کنند و هم هوای گرم را به غلظت مناسب پراکنده کنند. اگر ورودی هوا توسط مبلمان ، وسایل یا خرابکاری خانگی مسدود شود ، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد بخاری شود. اگر اگزوز مسدود شود ، می توان اقلام را تا نقطه اشتعال تفت داد. تجهیزات گرمایش شلوغ عامل مهمی در بیش از 50? از آتش سوزی های گرمایش است.

 

5. سهل انگاری

 

اگرچه گذاشتن تجهیزات گرمایشی بدون نظارت به خودی خود دلیلی برای آتش سوزی نیست ، اما اگر نظارت بر گرمایش بهتر انجام می شد می توان 7? از آتش سوزی را مهار کرد.

 

6. نشت سوخت

 

هر وسیله ای که از گاز یا روغن تغذیه کند می تواند خطری برای این خطر گرم شدن خانه باشد. در صورت عدم نگهداری ، کوره ها و بخاری های گازی می توانند نشتی ایجاد کنند که ماده قابل اشتعال را به محیط وارد کند.

 

گاز طبیعی بی رنگ و بی بو است. شرکت های تأمین کننده گاز مواد شیمیایی مرکاپتان را به این گاز اضافه می کنند تا بوی تخم مرغ های پوسیده شود. در صورت عدم نگهداری صحیح ، کوره ها و کوره های گازی می توانند باعث نشت مقادیر کمی گاز طبیعی شوند. در صورت عدم تهویه مناسب ، جرقه یا روشن شدن پریز برق می تواند گاز جمع شده را مشتعل کند.

 

در همین حال ، روغن گرمایش یک سوخت دیزل با رنگ قرمز است که ماده ای خطرناک است. قرار گرفتن در معرض نشت می تواند برای سلامتی تنفسی خطرناک باشد ، علاوه بر این در معرض خطر آتش سوزی است.

 

هرگونه نشت سوخت در صورت بروز خطای الکتریکی از لحاظ نمایی خطرناک تر است.

 

7. محلول های گرمایش آب

 

سیستم های گرمایش خانگی از آب و بخار برای حفظ کنترل درجه حرارت متمرکز استفاده می کنند. ناخالصی های آب و اسیدیته می توانند پس از مدت طولانی جمع شده و به سیستم دیگ بخار شما آسیب برسانند. این امر منجر به نشتی آب ، "چکش بخار" و خرابی سیستم هیدرونیک می شود.

 

8. مسمومیت با مونوکسید کربن

 

مونوکسیدکربن (CO) یک گاز کشنده است که از یک اکسیژن و روی مولکول کربن تشکیل شده است. این گاز بی رنگ ، بی بو و بی مزه است ، که محصول جانبی احتراق سوخت گرم است. بسیاری از کوره ها این امر را از طریق لوله ها یا دودکش ها تخلیه می کنند ، دلیل مهم دیگری برای بازرسی و تمیز نگه داشتن آنها است. این امر همچنین می تواند توسط مبدل حرارتی شکسته در برخی از سیستم ها معرفی شود.

 

اگر باتری سالانه تعویض شود ، یک مانیتور CO می تواند یک سرمایه صرفه جویی در هزینه باشد.

 

9. آسیب و سوختگی

 

منابع گرمایی مستقیم ، مانند اجاق های چوب و گلوله ، شومینه و سایر سیستم های گرمایش مستقیم ، باعث ایجاد سطوح گرم می شوند. هشدار Fair Fair تخمین زده است که بیش از 2000 کودک توسط شیشه شومینه بین سالهای 1999 و 2011 سوزانده شدند.

 

10. کم آبی و آلرژی

 

ذرات گرد و غبار ممکن است در طول تابستان بر روی سیستم های گرمایشی تجمع یابد و در صورت فعال شدن ، ذرات گرد و غبار در فضای اتاق و خانه منفجر شود. حساسیت فردی متفاوت خواهد بود ، بنابراین افرادی که به گرد و غبار حساس هستند باید قبل از فعال سازی سیستم ها را تمیز کنند.

 

برخی از سیستم های گرمایشی همچنین تمایل به کاهش رطوبت جوی در خانه دارند. ساکنان ممکن است تشنگی اضافی یا خشکی پوست را تجربه کنند. با افزودن یک رطوبت ساز می توان مقابله کرد