سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب ترموستات های قابل برنامه ریزی برای بخاری های بیس بورد

یک ترموستات قابل برنامه ریزی به شما امکان می دهد دمای هوا را برای زمان های مختلف روز از پیش تعیین کنید ، بنابراین خانه شما در صورت لزوم گرمتر و هنگام دور بودن یا خوابیدن ، خنک تر می شود. با ایجاد تغییراتی در ترموستات خود ، می توانید بین 10 تا 20 درصد در قبض گرمایش صرفه جویی کنید! قلب شما را گرم می کند ، درست است؟

 

بعضی از مدل ها می توانند هر روز حداکثر چهار تنظیم دما را ذخیره کنند - به عنوان مثال صبح ، روز ، شب و شب ، و همه آنها دارای یک سوئیچ override دستی هستند. در ساعاتی که می خواهید در خواب باشید یا از خانه دورتر باشید ، تنظیم کمتری را برای خانه خود انتخاب کنید. بعضی از مدل ها امکان انعطاف پذیری برای برنامه ریزی تنظیمات 5 روزه و 2 روزه را دارند و تشخیص می دهند که نیازهای گرمایشی شما در طول هفته متفاوت از آخر هفته است.

ترموستات های هوشمند حتی یک گزینه کارآمد تر هستند. این دستگاه ها می توانند پس انداز و راحتی را به سطح بعدی برسانند (تخفیف حداکثر 100 دلار موجود است). آنها تنظیمات معمول و دما را یاد می گیرند و به طور خودکار با دمای مناسب تنظیم می شوند. حتی می توانید از طریق Wi-Fi سیستم گرمایشی خود را روی تلفن یا لپ تاپ خود کنترل کنید! یک ویژگی بسیار مفید برای آن روزهایی که دیر به خانه خواهید رسید و غیره

توجه: اگر خودتان راحت آن را انجام می دهید ، می توانید ترموستات قابل برنامه ریزی خود را جایگزین کنید - فقط مطمئن شوید که دستورالعمل های سازندگان را قبل از نصب از نزدیک بررسی کنید. و به یاد داشته باشید ، قبل از انجام هرگونه تعمیر و نگهداری ، تمام برق ترموستات (از جمله قطع کننده) را خاموش کنید. اگر راحت نیستید با یک برق تماس بگیرید.

 

اگر از پمپ حرارتی استفاده می کنید ، برای راهنمایی در مورد تنظیم دما باید با کتابچه راهنمای مالک خود مشورت کنید. در اینجا یک نمونه برنامه برای کمک به شما در برنامه ریزی ترموستات برای صرفه جویی حداکثر بدون از بین بردن راحتی ، آورده شده است:

 

برای گرمایش

6 صبح تا 9 صبح = 68 درجه فارنهایت / 20 درجه سانتیگراد

9 صبح تا 5:30 بعد از ظهر = 60 درجه فارنهایت / 15 درجه سانتیگراد

ساعت 5:30 تا 11 شب = 68 درجه / 20 درجه سانتیگراد

ساعت 11 شب تا 6 صبح = 60 درجه / 15 درجه سانتیگراد

 برای تهویه مطبوع

6 صبح تا 9 صبح = 75 درجه فارنهایت / 24 درجه سانتیگراد

9 صبح تا 5:30 بعد از ظهر = 80 درجه فارنهایت / 26 درجه سانتیگراد

5:30 بعد از ظهر. تا 11 شب = 75 درجه فارنهایت / 24 درجه سانتیگراد

ساعت 11 شب تا 6 صبح = 80 درجه / 26 درجه سانتیگراد

 نحوه نصب ترموستات قابل برنامه ریزی

نحوه برنامه ریزی ترموستات قابل برنامه ریزی

2 - ترموستات را کم کنید

پایین آوردن ترموستات ممکن است نکته ای کاملاً واضح به نظر برسد اما آیا می دانید برای هر درجه ترموستات را پایین می آورید ، 3 گرم قبض حرارت را نیز کاهش می دهید؟ اگر از 22 درجه سانتیگراد به 20 درجه سانتیگراد بروید ، واقعاً تغییر چندانی در راحتی نخواهید دید ، اما این می تواند به معنای صرفه جویی قابل توجهی در قبض گرمایشی شما باشد.

4 - از دست دادن گرما از طریق شومینه جلوگیری کنید

یک آتش خروشان می تواند عاشقانه باشد اما در مورد مقدار گرمای از دست رفته دودکش شما هیچ چیز دوست ندارد. به طرز شگفت انگیزی ، یک دمپر شومینه باز اجازه می دهد تا همان حجم هوای گرم شده از یک دودکش به اندازه یک پنجره کاملاً باز 48 اینچ از دودکش خارج شود. گرچه ممکن است در کنار شومینه احساس گرما کند ، این آتش بیش از 20000 فوت مکعب هوای گرم شده در هر ساعت مستقیماً به بیرون می فرستد. بنابراین برای هر BTU هوای گرم که از دودکش بالا می رود ، شما هنوز هم باید هوای سردی را که در خانه باقی مانده است گرم کنید.

 

علاوه بر کاهش تعداد آتش سوزی های خود در هفته ، هنگام استفاده از شومینه مطمئن شوید که دودکش شما بسته است. همچنین ممکن است شما در نظر داشته باشید مجموعه ای از درهای شومینه شیشه ای را نصب کنید که از بالا رفتن مقدار زیادی هوای گرم از اتاق نشیمن در دودکش جلوگیری می کند اما همچنان به شما امکان می دهد از درخشش آتش لذت ببرید.

 

اگر شومینه شما کاملاً تزئینی است و دیگر از آن استفاده نمی شود ، یک بالون دودکش یا یک عایق دودکش دار پشمی روش های ارزان و ساده ای برای جلوگیری از هوای سردی است که از دودکش پایین می آید و هرگونه گرم شدن هوا از بیرون خارج می شود.

5 - کف پوش ها

فرش ها و موکت ها ممکن است لوازم جانبی شیک خانه به نظر برسند ، اما عملکرد صرفه جویی در انرژی بسیار عملی تر هستند - آنها عایق هستند. کف های برهنه می توانند به اندازه 10? از دست دادن گرما را به خود اختصاص دهند ، بدون ذکر احساس سرد شدن پا. کف های چوبی دارای شکاف یا ترک باید با پرکننده ای بر پایه سیلیکون عمل آوری شوند تا از کشش جلوگیری شود. یک جفت دمپایی گرم و فازی هم به شما کمک می کند!

6 - پنکه های سقفی را تنظیم کنید تا در جهت عقربه های ساعت بچرخند

فن های سقفی ممکن است در ماه های گرم تابستان چندان بی عیب و نقص به نظر برسند اما با چرخاندن سوئیچ پنکه سقفی به سمت عقربه های ساعت در طول زمستان و راه اندازی فن با کمترین سرعت ، می توانید هوای گرم را در جایی که می خواهید حفظ کنید - تا زمین. این امر به ویژه در گرم نگه داشتن اتاق ها اگر دارای سقف کلیسای جامع یا شیب دار هستید بسیار مفید است.

7 - مد را فراموش کنید - لباس گرم در خانه بپوشید

شگفت آور است که یک حرکت کوچک مانند قرار دادن یک ژاکت می تواند چه تفاوت بزرگی در قبض انرژی شما ایجاد کند. قبل از اینکه به سمت آن ترموستات بروید ، در یک ژاکت گرم بغل کنید ، چند جوراب دنج بپوشید و در دمپایی های راحت فرو بروید. شما می دانید مثل یک اشکال فرش راحت هستید و می دانید هزینه های گرمایش گرم است.

8 - مرتب سازی مجدد مبلمان

نشستن کنار پنجره در تابستان می تواند منظره زیبایی داشته باشد اما در زمستان ، پنجره های شیک و شیشه های سرد می توانند شما را خنک کنند. اطمینان حاصل کنید که مبلمان بزرگ مانند کاناپه ها در ماه های سرد از پنجره های بزرگ دور هستند و منابع گرما مانند رادیاتورها یا دریچه های خروج هوا را مسدود نمی کنند.

9 - تماس پرده

پرده های ضخیم را به عنوان ژاکت برای خانه خود در نظر بگیرید. آنها یکی از اصلی ترین راه ها برای جلوگیری از اتلاف گرما از طریق پنجره ها هستند. خرید پرده با روکش های حرارتی کاملاً مقرون به صرفه است یا می توانید پرده های موجود خود را با پارچه ای مانند پشم گوسفند و مرطوب ارزان کنید. هر فوت مربع پنجره ای که شب عایق بندی می کنید می تواند سالانه حدود یک گالن روغن صرفه جویی کند.

 

فراموش نکنید که خورشید در آن بتابد! نور خورشید نوعی گرما طبیعی و آزاد است ، بنابراین باید با باز نگه داشتن پرده ها و سایه های پنجره در طول روز تا حد امکان از آن استفاده کنید. پرده ها را هنگام غروب دوباره ببندید تا اطمینان حاصل کنید که گرما در آن باقی مانده و سرما از بین می رود.

10 - فیلتر کوره خود را تغییر دهید

اگر کوره هوای اجباری دارید ، تغییر فیلتر می تواند تا 5 درصد در هزینه انرژی شما صرفه جویی کند ، گرد و غبار موجود در خانه را کاهش دهد و کوره شما را در حالت شکل کشتی حفظ کند. فیلتر هوای خود را قبل از خرید اندازه بگیرید - اندازه آنها از 12 12 12 اینچ تا 30 30 30 اینچ است که محبوب ترین آنها 16 20. 20 است. هنگام خرید از طریق جعبه ، می توانید در هر فیلتر حدود 50 سنت کار کنید ، بنابراین می توانید آنها را ماهانه در زمستان تغییر دهید. همچنین فیلترهای قابل شستشو قابل استفاده مجدد نیز وجود دارند که می توانند تا پنج سال دوام داشته باشند.

 

اگر سیستم هوای اجباری با انرژی الکتریکی دارید ، ممکن است واجد شرایط تخفیف باشید تا سیستم گرمایشی خود را با پمپ حرارت ، کوره چوب یا اجاق گاز یا اجاق گاز گلوله تکمیل کنید

11 - درب رفت و برگشت را نصب کنید

هوای سرد می تواند بسیار دزدکی باشد ، مخصوصاً وقتی صحبت از درهای بیرونی می شود. چند روش ساده وجود دارد که می توانید پیش نویس های زیر درب سرد را متوقف کنید. اولین راه می تواند تزئینی و عملی باشد. لوله های پارچه ای طولانی و گردی هستند که با پارچه ، برنج یا حتی سنگ ریزه پر می شوند و گاهی اوقات آنها را "سگ سوسیس" یا "مار درب" می نامند. پدربزرگ و مادربزرگ شما احتمالاً آنها را در خانه های خود داشته اند. اغلب می توانید آنها را در نمایشگاه های صنایع دستی بخرید یا حتی خودتان با استفاده از یک جوراب شلواری جوراب شلواری یا پارچه باقیمانده آنها را بسازید. سپس شما "سگ سوسیس" خود را در پایین درب قرار می دهید تا گرما از بین نرود و هوای سرد (یا حتی برف!) وارد نشود.

 

همچنین می توانید رفت و برگشت در را نصب کنید. این یک ضمیمه طولانی و شبیه به جارو است که در لبه داخلی داخلی درب نصب می کنید. می توانید آنها را در فروشگاه سخت افزار محلی خود پیدا کنید و نصب آنها بسیار ارزان است.

 

12 - به گرمایش با صرفه جویی در مصرف انرژی ارتقا دهید و از موارد خوب بهره وری بهره مند شوید

گرمایش نیمی از قبض انرژی در بسیاری از خانه های نوا اسکاتیون را تشکیل می دهد و این امر باعث می شود که این تنها هزینه مصرف انرژی برای بیشتر ما باشد. سیستم های گرمایشی کارآمد با صرف انرژی کمتر می توانند در هزینه شما صرفه جویی کنند.

 

تجهیزات گرمایش خانه خود را ارتقا دهید.

لینک منبع:

https://www.efficiencyns.ca/tools-resources/tip/winter-heating-tips/