سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه دانستنی هایی قبل از نصب سیستم گرمایشی باید در نظر بگیریم که د

یکی ازدانستنی های مهم در مورد محصولات گرمایشی استانداردهای موقع نصب سیستم گرمایشی می باشد. تجربیات ما گویای این مطلب است که بسیاری از مشکلات محصولات گرمایشی بعلت درنظر نداشتن استانداردهایی است که باید قبل از راه اندازی به آن توجه میشد!

با اقتباس از سایت شیراز تجهیز یکی از نمایندگی رسمی پکیج بوتان در شیراز که از جمله محصولات گرمایشی مهم و پراستفاده در ایران می باشد، یکسری موضوعات مهم جهت درنظر گرفتن این شرایط جمع آوری نموده ایم که در نظر گرفتن آنها قبل از نصب دستگاه ضروری میباشد.

از جمله موضوعات مهمی که قبل از خرید باید درنظر داشت عبارتند از :مکان مورد نیاز جهت نصب- فاصله استاندارد پکیج از دیوار و سقف- تست و روشن نمودن پکیج بعداز نصب

مکان مورد نیاز جهت نصب:

مکان مورد نیاز جهت نصب یکی از موضوعات اساسی می باشد که جهت کارایی دستگاه حتما باید شرایط خاصی را داشته باشد. دقت داشته باشید که:

مکان هایی که نباید پکیج بوتان در آنجا نصب شود

– دستگاه هرگز در مجاورت گازهای خورنده نباشد، زیرا این گازها باعث آسیب رساندن به بدنه و بعضی قطعات دستگاه مانند پمپ میشوند.

– دستگاه را در مجاورت فن های قوی یا بادهایی که باعث اختلال در کار فن دستگاه میشود قرار ندهید. این مهم امکان جمع شدن گازهای سمی و خطرناک یا درست کارنکردن فن دستگاه را در پی خواهد داشت.

– دیوار و مصالح ساختمانی دیوار برای نصب پکیج مناسب باشد و از استحکام کافی برخوردار باشد.

– به سختی و میزان اسیدی یا بازی بودن آب توجه کنید سختی آب نباید بیشتر از 250 PPM باشد و میزان اسیدی و بازی بودن آب نباید از 8.5 بیشتر و از 7 کمتر باشد.

حداقل فضای تعبیه‌شده برای نصب پکیج می‌بایست 8 متر مربع باشد، اگر فضایی که در نظر دارید کمتر از این مقدار است هرگز پکیج را در آنجا نصب نکنید. معمولاً به ازای هر کیلووات توان پکیج یک متر مکعب فضا لازم است برای مثال پکیجی با توان 28 کیلووات نیاز به فضایی حداقل به‌اندازه 28 مترمربع دارد

فاصله استاندارد پکیج نسبت به سقف و دیواره ها یکی از موضوعاتی است که جهت نصب باید درنظر گرفته شود

فاصله استاندارد پکیج بوتان از سقف ، سطح زمین و دیوارهای مجاور

حداقل فاصله پکیج تا کابینت یا دیوارهای مجاور آن باید 10 سانتی‌متر باشد.

حداقل فاصله روبرو پکیج با کابینت یا دیوار آن باید 40 سانتی‌متر باشد.

حداقل فاصله پکیج از کف زمین می‌بایست 120 سانتی‌متر باشد

حداقل فاصله کلاهک تعدیل پکیج تا دریچه خروجی دودکش می‌بایست 2d ( d = قطر دودکش) سانتیمتر باشد

 

مراحل تست و روشن کردن پکیج دیواری

 

بعد از نصب دستگاه، شیر پرکن سیستم داخلی دستگاه و لوله های رابط و رادیاتور ها آبگیری میشوند تا فشار شوفاژ ( مسیر لوله ای مارپیچ ) به 1.5 بار برسد. درمرحله بعد باید رادیاتور ها و حوله خشک کن را هواگیری کرد.

نصاب باید بعد از آبگیری سیستم، از آببندی بودن اتصالات آبی اطمینان حاصل کند.

نصاب باید از شست و شوی لوله ها حتما اطمینان حاصل کند و درصورت نیاز شست و شو را انجام دهد، در شهرهایی که درجه سختی آب بالاست باید از صافی های مغناطیسی استفاده کرد. قطعات رسوب گرفته شامل گارانتی پکیج نمی شود و هزینه تعویض آن دریافت میشود.

موارد ذکر شده از جمله مهمترین مواردی می باشد که جهت استفاده از محصولات گرمایشی باید بدانید.

این مقاله به اقتباس سایت شیراز تجهیز جمع آوری شده است.